Kunstbygningen Filosoffen

Overvågning og ansigtsgenkendelse - 1-dagsworkshop (GRATIS)

Filosoffen inviterer til GRATIS huskunstner-workshop med den danske billedkunstner Niels Bonde for 9. klasser, 10. klasser og gymnasieklasser. Temaet er overvågning og ansigtsgenkendelse, og undervisningen er en blanding af oplæg, diskussioner og kreative øvelser.

Til november viser Kunstbygningen Filosoffen udstillingen "På dit glatte ansigt / Paying with your face" af Niels Bonde. Tag bare foliehatten på; for når du først ved, hvordan ansigtsgenkendelse virker, ser du ikke på verden på samme måde. Gennem workshoppen vil eleverne blive udfordret på deres digitale hjemmebane. Og gennem oplæg, diskussioner og kreative øvelser vil de blive bedre rustet til at forstå og forholde sig til de aktuelle debatter omkring overvågning og datastrømme på nettet.

Se invitationen for mulige datoer. Workshoppene d. 25.-29.11. afholdes i Filosoffen. Workshoppene d. 2.-10.12. afholdes på skolerne.

Niels Bonde er et kendt ansigt på den danske kunstscene. Han har fokus på digital og samfundskommenterende kunst – og det er lidt af et scoop, at vi har fået midler til at tilbyde jer huskunstner-workshoppen helt gratis! Forløbet er støttet af Statens Kunstfond og Odense Kommune.

Tilmelding til laax@odense.dk

Kunstværk af Niels Bonde
På dit glatte ansigt / Paying with your face
Foto Niels Bonde

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
5 timer
Pris:
Gratis

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
9., 10.
Kompetenceområde:
Arbejdskendskab - Job og karriere, Billedkunst - Billedanalyse, Billedkunst - Billedfremstilling, Billedkunst - Billedkommunikation, Dansk - Fortolkning, Dansk - Kommunikation, Medier - Medieanalyse, Samfundsfag - Samfundsfaglige metoder, Samfundsfag - Sociale og kulturelle forhold
Fag:
Billedkunst, Dansk, Medier, Samfundsfag
Læringsmål:
Overvågning er et højaktuelt emne, der ikke bare er relevant at diskutere i samfundsfag - men også handler om etik, tidsånd, teknologiske landvindinger, vores villighed til at frasige os anonymitet m.m. Det udfordrer de studerende til at løfte en lille ting fra deres hverdag ("Smart, at Facebook kan genkende mine venner, før jeg har tagget dem") op i et større perspektiv, hvor kæder af informationsstrømme påvirker vores hverdag på en mere usynlig måde.