Aabenraa Bibliotekerne

Booktalk med biblioteksintro

Vi sparker læselysten i gang med præsentation af nye, spændende bøger. Der er også mulighed for at lære biblioteket bedre at kende og oprette lånerkort.

Vi sparker læselysten i gang med præsentation af sjove, spændende og vidt forskellige bøger.

Børnebibliotekarerne har udvalgt gode nye bøger til inspiration til læselysten i sommerferien.

Der er bøger for enhver smag - både de sjove, sørgelige, spændende og uhyggelige.

Samtidig præsenterer vi bibliotekets digitale tilbud Ereolen Go, Filmstriben og Biblo.

Hør også om bibliotekets egen samt Biblos sommerkonkurrence "Sommerbogen", hvor du ved at anmelde tre bøger kan vinde fede præmier.

Målet er, at den gode læseoplevelse fremmer læselysten og udvikler ordforrådet.

 

Vi viser rundt på biblioteket og kommer ind på:

Hvor er fag- og skønlitteratur, og hvad er forskellen?

Hvor finder jeg bøger, som jeg interesserer mig for?

Hvordan låner jeg?

Og hvordan kommer jeg ind uden for åbningstiden?

Det er en god idé, at børnene har udfyldt indmeldelsesblanketten hjemmefra, som medbringes til besøget, så vi kan oprette lånerkort (se vedhæftede fil).

 

Booking

Uge 24: Tirsdag-fredag kl. 9-10

Uge 25: Onsdag-fredag kl. 9-10

www.aabenraabib.dk/menukort-skoletilbud  

Praktiske oplysninger

Tilbuddet foregår på bibliotekerne.

Underviserens rolle: Læreren har det pædagogiske ansvar. 

Der er mulighed for at tage madpakke med og bruge lidt tid på egen hånd til at udforske biblioteket efterfølgende. 

Transportpulje: Folkeskoler i Aabenraa Kommune kan få transporten dækket til dette tilbud. Læs kriterierne, og hvordan du og skolen gør, i den vedhæftede pdf "Støtte til transport". 

bibliotek
Kom med på biblioteket
Foto Colourbox.dk © Colourbox

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1 time
Pris:
Gratis
Max deltagere:
30 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
4., 5., 6.
Kompetenceområde:
Dansk - Læsning
Fag:
Dansk
Læringsmål:
Eleven kan læse og forholde sig til tekster i faglige og offentlige sammenhænge.