Kulturskolerne

Kulturpakke - Beatværkstedet - Skole: 4.-10. klasse

Stomp og elektroniske beats!

Beatværkstedet er en ny måde at lave rytmeworkshops med børn på. Vi kombinerer en traditionel stomp med programmering af elektroniske beats og spil på samplere, computere og iPads.

Formål

Formålet med workshoppen er samarbejde, innovation, kommunikation og respekt for hinanden. Masser af musik- og livsglæde.

Forberedelse

  • Det er vigtigt, at læreren er aktivt med i workshoppen, samt at man rydder skemaet, så der ikke skiftes lærere i løbet af dagen.
  • Gå gerne på youtube og se nogle videoer med folk, der laver hhv. stomp og musik på iPad/computer/telefon/elektronisk.

Forløbet

Workshoppen bygges op i fire led:

  1. Introduktion til underviserens personlige historie med musik og kærlighed til rytmer. Med masser af eksempler på gode beats, både live, på lyd og på video. Inspiration til dagen!
  2. Rytmeworkshop med fokus på bodypercussion og murerbaljer. Eleverne lærer at opbygge beats og dirigere hinanden.
  3. Præsentation af elektroniske instrumenter, apps på iPad/iPhone og opbygning af små numre.
  4. Eleverne laver selv beats på iPad, computer og elektroniske trommer. Små koncerter for hinanden.

Hvor Kulturskolerne, Lille sal

Varighed Én dag, kl. 9.00–13.00

Periode 2019: oktober og november (fredage), 2020: februar og marts (fredage)

Underviser Mikkel Schnettler – musiker, producer og musikunderviser. Uddannet på Rytmisk Musikkonservatorium. www.rytmeworkshop.dk

Beatværkstedet

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
4 timer
Pris:
800 kr.
Yderligere priser:
kl. 9.00-13.00
Max deltagere:
26 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Musik - Musikalsk skaben, Musik - Musikforståelse, Musik - Musikudøvelse
Fag:
Musik
Læringsmål:
Dette forløb bidrager blandt andet til disse videns- og færdighedsområder i faget musik.

3.-4. KLASSE
MUSIKALSK SKABEN
Eleven kan udtrykke sig skabende i musikalske aktiviteter.
IMPROVISATION FASE 1
Færdighedsmål: Eleven kan udføre enkle improvisationer med instrumenter.
Vidensmål: Eleven har viden om skalamateriale og form i musikalsk improvisation.

5.-6. KLASSE
Eleven kan arrangere og komponere musikalske udtryk.
IMPROVISATION FASE 1
Færdighedsmål: Eleven kan improvisere i musikalske forløb.
Vidensmål: Eleven har viden om opbygning i musikalsk improvisation.