Aabenraa Bibliotekerne

Makerspace - robotter og programmering

Vi bygger robotter og lærer at programmere. Der er mulighed for at afprøve forskellige robotter og styresystemer. Kan tilpasses efter jeres behov.

Programmering er en vigtig del af undervisningen i det 21. århundrede.

Eleverne undersøger og eksperimenterer med naturfaglige emner, fx biotoper, livets vilkår, naturfænomener og katastrofer: Kan vi hjælpe med at fjerne plastaffald fra havet? Kan vi hjælpe truede dyr ved vejbyggerier? Det giver liv til de modeller, som eleverne har bygget, og lærer dem om programmeringstænkning.

Ved at undre sig og stille spørgsmål til den verden, der omgiver dem, bliver eleverne klogere på, hvordan teknologien kan bruges til at forbedre vores verden og hverdag.

Vi kommer ud på jeres skole og underviser. Vi medbringer LEGO WeDo 2.0, JIMU eller andre robotter.

Kan tilpasses efter jeres behov.

Underviserens rolle: Læreren indgår i aktiviteten og har det pædagogiske ansvar.

Booking

Uge 43: Mandag og torsdag kl. 9-10.30

Uge 46: Torsdag kl. 09.00-10.30 

Uge 47: Mandag kl. 09.00-10.30

Uge 4: Mandag og torsdag kl. 9-10.30

Uge 5: Mandag og torsdag kl. 9-10.30 

www.aabenraabib.dk/menukort-skoletilbud 

Transportpulje
Folkeskoler i Aabenraa Kommune kan få transporten dækket til dette tilbud. Læs kriterierne, og hvordan du og skolen gør i den vedhæftede pdf "Støtte til transport". 

Lego
Lær programmering med LEGO WeDo 2.0
© Colourbox

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
Gratis
Max deltagere:
30 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
4., 5., 6.
Kompetenceområde:
Matematik - Matematiske kompetencer, Natur/teknologi - Modellering
Fag:
Innovation og entreprenørskab, It og medier, Matematik, Natur/teknologi
Læringsmål:
Eleven kan anvende forskellige strategier til matematisk problemløsning.

Eleven kan gennemføre enkle modelleringsprocesser.

Eleven kan anvende enkle matematiske modeller.

Eleven kan anvende ræsonnementer til at udvikle og efterprøve hypoteser.

Eleven kan anvende enkle modeller til at vise helheder og detaljer.