Om Skoletjenesten

Evaluering

Kan erfaringer puttes i en æske?

Hvordan kan man løbende indfange og opsamle elevperspektiver i en kreativ arbejdsproces? Og hvordan kan man, i den opsamling, også give plads til det uventede og ’det særlige’? Med eksperimentet som udgangspunkt udviklede og afprøvede SMK et anderledes og eksperimenterende værktøj til evaluering og dataproduktion.

 

Udviklet af Jens Christensen, Skoletjenesten Statens Museum for Kunst, 2019 

Personal Meaning Mapping

Denne guide er en introduktion til metoden Personal Meaning Mapping (PMM), og hvordan du kan anvende den i forbindelse med din egen undervisning i et eksternt læringsmiljø. I manualen finder du også overvejelser om metoden, som kan hjælpe dig, ved brug af metoden.

 

Udviklet af Skoletjenesten, Zoologisk Have, 2019.  

Værktøj: Personal Meaning Mapping i eksterne læringsmiljøer

Evalueringsværktøjet Personal Meaning Mapping (PMM) kan bruges til at undersøge, hvad eleverne får ud af et undervisningstilbud i et eksternt læringsmiljø. Med denne guide får du viden om, hvordan du konkret kan benytte værktøjet.

 

Udviklet af Nationalt Netværk af Skoletjenester, 2018.

 

Værktøj: Evaluering i partnerskaber

Eksterne læringsmiljøer kan bruge dette redskab til at evaluere partnerskaber med fokus på fagpersonernes perspektiv og elevernes.

 

Udviklet af Nationalt Netværk af Skoletjenester, 2019.

 

Værktøj: Guide til lærervejledning 

Eksterne læringsmiljøer kan bruge dette redskab, når de skriver lærervejledningen til deres undervisningsforløb.

 

Udviklet af Nationalt Netværk af Skoletjenester, 2019.