Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Dagtilbud som målgruppe Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 13 resultater Artikel Autentiske kilder i undervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Artikel Elevers deltagelsesmuligheder i eksterne læringsmiljøer Elevers deltagelsesmuligheder er centralt i demokratisk pædagogik. Denne artikel viser hvordan forskellige former for... Planlæg undervisningen Artikel Et pennestrøg fra fortiden Hvilke potentialer har arkiverne for at styrke historieundervisningens relevans gennem et fokus på identifikation og... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Artikel Fire typer af partnerskaber Artiklen identificerer fire forskellige typer af partnerskaber mellem skoler, eksterne læringsmiljøer og kommuner. Samarbejde og partnerskaber Artikel Fra sanselighed til handlekompetence Hvordan kan eksterne læringsmiljøer styrke elevers handlekompetence gennem sanselige tilgange i undervisningen? Natur og science Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kan rejer understøtte arbejdet med sproglig udvikling for 0-2-årige? Naturcenter Amager Strand har arbejdet med læreplanstemaet Kommunikation og sprog i et forløb om rejer for vuggestuer. Dagtilbud som målgruppe Artikel Levende dyr i undervisningen Hvad sker der i børns møde med levende dyr i undervisningen i eksterne læringsmiljøer? Natur og science Artikel Nej, kom nu. Det ved I da godt! Hvad gør man, når man som underviser oplever, at det er svært at aktivere elevernes forforståelse? Planlæg undervisningen, Natur og science Artikel Personal Meaning Mapping som metode til at synliggøre elevers udbytte Læs om erfaringerne med Personal Meaning Mapping som metode til at afdække elevers udbytte af et kulturinstitutionsbesøg... Evaluering Artikel Tre kunstpædagogiske orienteringer: At lære om kunst, af kunst eller gennem kunst Hvordan kan tre forskellige kunstpædagogiske orienteringer udfolde sig i praksis, og hvilken betydning har de hver især... Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Artikel Underviserroller i et eksternt læringsmiljø Få inspiration til at arbejde med forskellige underviserroller, når du skal planlægge, gennemføre eller analysere... Planlæg undervisningen Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Kommunikationskonsulent Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil