Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 14 resultater Model 2 værktøjer til undersøgende lege og aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer, Natur og science Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Faglig integration (2018) National kortlægning om faglig integration af eksterne læringsmiljøers undervisningstilbud i skolernes undervisning. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Museernes undervisningspraksis (2019) National kortlægning af museers undervisningspraksis og samarbejder med grundskoler. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Mål for elevers læring (2016) National kortlægning af arbejdet med mål for elevers læring i åben skole i skoler, kommuner og eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Praksisfaglighed i museumsundervisning (2021) Landsdækkende undersøgelse af praksisfaglighed i museumsundervisning. Pædagogiske metoder Kortlægning Kortlægning: Skolers transport af elever (2016) National kortlægning af skolernes transport af elever til og fra kulturinstitutioner og andre eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Model Kvalificer din anvendelsesorienterede undervisning Model til eksterne læringsmiljøers planlægning og kvalificering af anvendelsesorienterede undervisningsforløb. Pædagogiske metoder Model Læremidler i eksterne læringsmiljøer Modellen præsenterer refleksionsspørgmål, der kan bruges til at udvikle læremidler til eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Model Ophold, mellemrum og sprækker Modellen viser og forklarer tre typer af situationer der kendetegner undervisningsforløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Model Tre trin til planlægning af åben skole Teamredskab til lærere i forbindelse med åben skole-besøg, som Skoletjenesten har udarbejdet til EMU-portalen. Planlæg undervisningen Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil