Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 16 resultater Artikel ”Her lugter af 2. verdenskrig” Københavns Befæstning har fokus på den rollespilsbaserede metode i deres undervisningsforløb. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Model 2 værktøjer til undersøgende lege og aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer, Natur og science Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Autentiske kilder i undervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Artikel Børneblik på Bispebjerg Artiklen beskriver et forløb med borgerinddragelse i et tæt samarbejde mellem Københavns Museum og Tagensbo Skole. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Artikel Et pennestrøg fra fortiden Hvilke potentialer har arkiverne for at styrke historieundervisningens relevans gennem et fokus på identifikation og... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Artikel Fra den lille til den store historie Hvordan kan lokalhistorien og nærområdet åbne op for globalhistorien og understøtte historieundervisning i grundskolen... Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Artikel Fra eksperimentalarkæologisk metode til undervisning Læs om et forløb på Vikingeskibsmuseet, hvor den eksperimentalarkæologiske metode bidrager særligt til elevers læring. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Case Hvordan kan man inddrage børn i udstillingsarbejde - `Zeki og den røde bil´ Udforsk muligheder i at inddrage børn i udstillingsarbejdet på lokalhistoriske museer. Brugerinddragelse, Kulturhistorie Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kan rejer understøtte arbejdet med sproglig udvikling for 0-2-årige? Naturcenter Amager Strand har arbejdet med læreplanstemaet Kommunikation og sprog i et forløb om rejer for vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Case Kunst som blik Udforsk et kunstpædagogisk møde i det offentlige rum, hvor kunst anvendes som blik på verden. Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil