Om

Undervisning på Hovedbanegården
Type
Case
Udgivet
Tema
Kunstpædagogik
Copied!

Kunst som blik

Udforsk et kunstpædagogisk møde i det offentlige rum, hvor kunst anvendes som blik på verden.
Undervisning på Hovedbanegården
Tema
Kunstpædagogik
Type
Case
Udgivet
Copied!
Læs casen her

Denne case udfolder et kunstpædagogisk møde, hvor kunst bruges som et blik; som en særlig måde at se på verden.

Casen tager udgangspunkt i erfaringer fra et pædagogisk laboratorium på KØS Museum for kunst i det offentlige rum.

Baggrunden for casen er den faglige artikel `Kunst som optik - kunstpædagogiske møder uden for museet´. Læs artiklen her

Refleksionsspørgsmål

Casen kan anvendes til at drøfte og diskutere brugen af kunst i det offentlige rum i undervisningen blandt undervisere og undervisningsansvarlige på kulturinstitutioner. I den forbindelse kan der evt. tages udgangspunkt i de følgende tre refleksionsspørgsmål:

  • Hvilke refleksioner sætter casen i gang om kunst i det offentlige rum i undervisningen?
  • Hvordan kan I bruge casen som inspiration til at forskyde opmærksomheden fra hvad kunst er - til hvad kunst gør ved os som individer?
  • Hvordan kan casen inspirere jer til at flytte undervisningen uden for kulturinstitutionen?

Cases er et af Skoletjenestens videnformater.

Vores cases stiller skarpt på fagligt interessante situationer i undervisning i eksterne læringsmiljøer. Situationerne kan kaste lys over didaktiske valg og pædagogiske problemstillinger.

Kontakt

Sofie Andreassen Skoletjenesten

Sofie Andreassen

Undervisnings- og udviklingsansvarlig
KØS Museum for kunst i det offentlige rum
Tlf
31561111
Se profil

Find mere viden om samme tema