Billedanalyse
Vi lever i en visuel kultur. Eleverne ser figurer, billeder og aflæser ubevidst signaler, sammenhænge og betydninger i alt omkring sig. I omvisningen for folkeskolens ældste elever og ungdomsuddannelserne kommer eleverne igennem en billedanalyse, hvor de efter en fælles gennemgang skal finde et værk.
Hvad fortæller kunsten os og hvordan kan eleverne videreformidle det de ser?
Hvad fortæller kunsten os og hvordan kan eleverne videreformidle det de ser?
Efter dialogisk snak ved udvalgte værker kommer elevernes kreativitet og nysgerrighed er i fokus, når de ved valgte værker, skal videreformidle det de ser til resten af klassen.
De kommer i forskellige grupper, hvor de skal rundt og finde et værk. Deres syn på værket skal fremlægges via volapyksprog, som eksperter, argumentation for og imod indkøb til Trapholt eller som drama. Det bliver med garanti nogle aktive, sjove og anderledes fremlæggelser, hvor eleverne skal argumentere på en ny måde.
Billedanalyse