Experimentarium

Byg en Forandring - Kom ud i Naturen

I samarbejde med LEGO® Build The Change har Experimentarium udviklet værkstedet ’Byg en forandring’, hvor eleverne skal arbejde kreativt og innovativt med en given problemstilling. Det er vigtigt, at børn kommer ud for at opleve naturen, samt får erfaringer med den, for at lære at passe på den. Opgaven er at skabe plads til, at naturen kan nydes og bruges uden at gøre skade på den eller tage pladsen fra alle de levende dyr og planter.

Værkstedet er af 45 min. varighed og varetages af en pilot. I kan booke værkstedet på faste tider alle hverdage på vores hjemmeside: https://www.experimentarium.dk/skolevaerksted/book-byg-en-forandring-sp…. Her kan I også downloade lærervejledning med beskrivelse af værkstedet, mål, inputs til før/efter-arbejde samt faglig baggrund.

Eleverne får en kort introduktion, hvorefter de får tid til at idégenerere og bygge deres forslag. Efterfølgende kan man tage billeder af egne og klassens konstruktioner.

BEF

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
45 min.
Pris:
Gratis
Yderligere priser:
Værkstedet er af 45 min. varighed og varetages af en pilot. I kan booke værkstedet på faste tider alle hverdage på vores hjemmeside: https://www.experimentarium.dk/skolevaerksted/book-byg-en-forandring-sp…. Her kan I også downloade lærervejledning med bes
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Biologi - Modellering, Biologi - Undersøgelse, Biologi - Perspektivering, Natur/teknologi - Kommunikation, Natur/teknologi - Modellering, Natur/teknologi - Undersøgelse, Natur/teknologi - Perspektivering
Fag:
Biologi, Elevernes alsidige udvikling, Innovation og entreprenørskab, Natur/teknologi
Læringsmål:
Eleven har viden om, mennesker forskellige behov.
Eleven kan bygge en model af egen innovative ide.
Eleven har viden om egne handlemuligheder til at bruge naturen, men samtidig passe på den.
Eleven kan forklare forskellen på forskellige natursyn.
Eleven har viden om, at der er forskellige interesser at tage højde for, når flere mennesker skal ud i naturen.
Eleven kan tage hensyn til personers udfordringer og behov i egne ideer på løsninger.