Museum Jorn

Del en time med en kunstformidler

Tag med jeres venskabsklasse eller parallelklasse på Museum Jorn!
Vi tilbyder, at to klasser eller elevgrupper kan dele en time med en kunstformidler. Hvert hold får en halv times introduktion til enten Jorns Verden eller den aktuelle særudstilling.

Tag din venskabsklasse eller parallelklasse med på Museum Jorn! Vi tilbyder, at to klasser eller elevgrupper på max. 28 elever kan dele en time med en kunstformidler. Kunstformidleren giver hver klasse/hold en halv times introduktion til enten Jorns Verden eller den aktuelle særudstilling.

Introduktionen er en kortere guidet tur, der giver et indblik i den valgte kunstner/udstilling. Undervejs vil kunstformidleren gå i dybden med enkelte kunstværker. Formidlingen er dialogisk og den sanselige og følelsesmæssige oplevelse er i fokus.
Som en del af besøget har I desuden mulighed for at udforske den øvrige kunst på museet og at være kreative i vores åbne værksted.

Den dialogbaserede formidling understøtter folkeskolens formål om at skabe oplevelser, fordybelse og virkelyst og udvikle elevernes tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle. Vi skræddersyr altid det faglige niveau til gruppen.

Modifikation: Rafaels engle

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1 time
Pris:
500 kr.
Max deltagere:
28 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Billedkunst - Billedanalyse, Billedkunst - Billedkommunikation, Dansk - Fortolkning, Dansk - Kommunikation, Elevernes alsidige udvikling
Fag:
Billedkunst, Dansk, Elevernes alsidige udvikling
Læringsmål:
At tage på guidet tur kan bidrage til at arbejde med flere mål for undervisningen i billedkunst på grundskoleniveau:

Efter 3. klasse:

Eleven

– har viden om farveblanding
– kan samtale om billeders funktion
– har viden om visuelle tegns betydning
– kan samtale om billeders opbygning og indhold
– kan kategorisere billeder efter forskelligt indhold og form

Efter 6. klasse:

Eleven

– har viden om farvelære
– har viden om komposition, materialer og teknikker
– har viden om stilarter og formsprog
– har viden om farvers betydning i en kulturel kontekst
– har viden om billeders kommunikative muligheder lokalt og globalt
– har viden om billeders kommunikative funktion

Valgfag (7.-8. klasse)

Eleven

– har viden om hvilke funktioner og formål et billede kan have
– kan skelne mellem forskellige måder at komponere og layoute billedelementer på
– kan på baggrund af afprøvninger og eksperimenter træffe begrundede valg i billedfremstillingen
– har viden om forskellige typer af afsender og modtagerforhold