DUKKER FØLELSER OP?
Forløbet er bygget op over de æstetiske læreprocesser, der er beskrevet af Merete Cornet Sørensen og Bennyé D. Austring.
Impuls: Eleverne indbydes til kunsthallens undervisningslokale. Her taler vi om følelser, og hvordan man viser sine følelser og kan se på andre, hvordan de har det. Eleverne får eksempler på nogle af de følelser, de vil opleve, når de ser på værkerne i kunsthallen.
Gruppearbejde: Eleverne arbejder i grupper, hvor de får en tegnet dukke, som er udgangspunktet for den følelse, de gerne vil vise eller gerne vil lære bedre at kende. De skal nu farvelægge deres dukke og sætte den på en pind.
Visning og ny impuls: Eleverne får en omvisning i udstillingen LANDING 2026, hvor der er fokus på værket "Gul Stue", der består af 24 børn og fire pædagoger i 1:1.
Gruppearbejde: Eleverne har nu en dukke hver, som de selv har farvelagt efter at have set den originale dukke. Nu skal de sammen med deres gruppe tale om de følelser, som deres dukke har. De skal også finde ud af, hvilken lyd deres dukke ville sige, ud fra den følelse den har.
Afsluttende visning: Eleverne viser deres færdige dukker med farver og lyd frem for resten af klassen.
Evaluering: Eleverne evaluerer med emojis, hvordan de synes forløbet har været.