FAGENE I DET FRI - RENÆSSANCE TYCHO BRAHE
Dette forløb lægger op til fælles læringsoplevelser med udgangspunkt i Tycho Brahe, verdensbilleder og fægtning.
På naturskolen vil eleverne komme til at arbejde med temaet gennem samarbejde både i forhold til faglige, kropslige og sproglige færdigheder.
På naturskolen vil eleverne komme til at arbejde med temaet gennem samarbejde både i forhold til faglige, kropslige og sproglige færdigheder.
Der arbejdes med nedslagspunkter i forhold til historiefortælling/skriftlighed, fægtning/bevægelse/sprog og forståelse af verdensbilleder.Aktiviteterne og oplevelserne på naturskolen giver flere ord, billeder, indtryk og refleksioner til elevernes forståelse af den historiske periode.
Forløbet er bygget op som en post aktivitet med en fælles intro og en fælles afslutning.
Første fællesopgave er en hviskeleg. Herefter skal eleverne, hver især, finde/klippe en gren, de kan bruge som kårde. Eleverne deles herefter i grupper fordelt på de tre poster. 1. Verdensbillede 2. Fægteøvelser og franske ord 3. Til slut dyster grupperne i en spørgsmålsstafet med spørgsmål til dagens post opgaver
