Kunstmuseum Brandts

Fibonacci og kunst

90 minutters undervisningsforløb om Fibonacci-sekvensen

I dette forløb arbejder vi med Fibonacci-sekvensen som et værktøj til at se på og analysere billedkunsten. Hvordan kan en talrække gøre os klogere på billedkunsten? I forløbet skal eleverne selv producere en Fibonacci-spiral, hvorefter vi går i udstillingen, og undersøger, om kunsten kan ses med nye øjne, når vi bruger spiralen som prisme. Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål matematik, billedkunst samt håndværk og design.

Forløbet er udviklet i samarbejde med matematiklærer Anders Methmann.

Foto: Mathias Rude

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
550 kr.
Max deltagere:
25 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Billedkunst - Billedanalyse, Billedkunst - Billedkommunikation, Matematik - Geometri og måling, Matematik - Matematiske kompetencer
Fag:
Billedkunst, Matematik
Læringsmål:
Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål matematik, billedkunst samt håndværk og design.

Se alle tilbud fra: