Kunstmuseum Brandts

Fibonacci og kunst

Tværfagligt undervisningsforløb om Fibonacci-sekvensen og billedkunst

Hvordan kan en talrække gøre os klogere på billedkunsten? I dette forløb arbejder vi med Fibonacci-sekvensen som et værktøj til at se på og analysere billedkunsten. I forløbet skal eleverne selv producere en Fibonacci-spiral, hvorefter vi går i en eller flere af museets udstillinger, og undersøger, om kunsten kan ses med nye øjne, når vi bruger spiralen som prisme. 

Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål matematik, billedkunst samt håndværk og design.

Forløbet er udviklet i samarbejde med matematiklærer Anders Methmann.

Fibonacci spiral

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
550 kr.
Max deltagere:
25 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Billedkunst - Billedanalyse, Billedkunst - Billedkommunikation, Matematik - Geometri og måling, Matematik - Matematiske kompetencer
Fag:
Billedkunst, Matematik
Læringsmål:
Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål matematik, billedkunst samt håndværk og design.

Se alle tilbud fra: