Fuglesafari på skolen
Forløbet kan tilrettelægges individuelt med jeres skole, så I kan få den løsning, der passer ind på skolen.
Forløbet kan fx tilrettelægges sådan, at en 7. klasse starter med forløbet om fugle, dvs. at de sætter sig ind i en eller flere fugle, som de så senere i forløbet formidler for mindre elever på skolen.
Vi har gode erfaringer med at lade eleverne bruge deres telefon til at tage billeder af fuglene og derpå lave en silhuet, som de derefter vha. en lasercutter fremstiller i akryl. Dernæst kan eleverne lave QR-kode med link til DOF, hvor der er formidling om de enkelte fugle og fuglestemmer.
Når de store elever formidler for de små, laver de en fuglesafari, hvor de mindre elever lærer at bruge en kikkert og skal lære at beskrive fuglene ud fra et bestemmelsesark.
Eleverne lærer også at se fuglene som en silhuet og kan derved lettere artsbestemme på afstand efterfølgende.
