Holbæk Art – Matematikforløb i Holbæk By
I dette forløb inviteres eleverne til at udforske samtidskunst placeret på gavle og vægge i Holbæks bymidte gennem observation, opmåling og beregning – alt sammen med udgangspunkt i nogle af byens mest fascinerende kunstværker.
Eleverne vil arbejde praktisk med matematiske begreber i det fri og efterfølgende omsætte deres oplevelser til kreative løsninger i klassen, blandt andet ved hjælp af digitale værktøjer. Forløbet tilbyder en unik kombination af kunst og naturvidenskab og giver eleverne nye perspektiver på både matematik og byens kunstneriske udtryk.
Forløbet kan anvendes uden omviser, ved at benytte sig af læringsmaterialet. Det er også muligt at kombinere med en omvisning fra Holbæk Art.
Der ligger undervisningsmateriale til følgende værker:
- Kirstine Roepstorff - nr. 12
 - Ferdinand Ahm Krag - nr. 13
 - Lea Porsager - nr. 24
 - Mette Winckelmann - nr. 27
 - Florian Meisenberg - nr. 28
 
Numrene henviser til værkernes numre i pocketguiden og på oversigtskortet.