Kristus, kirke og kultur - troen i samfundet
Hvornår kom kristendommen til Danmark? Hvordan har religionen udviklet sig gennem 1000 år? Og hvilken betydning har den for danskerne i dag?
Med udgangspunkt i dronningens gobeliner arbejder eleverne med centrale begivenheder i kristendommens historie og opnår forståelse for centrale symboler og bibelske fortællinger. Emnet relateres undervejs til elevernes egen samtid og tydeliggør dermed samspillet mellem fortid og nutid. Forløbet består af forskellige sekvenser, der understøtter differentierede arbejdsformer, som bl.a. styrker elevernes kompetencer i at arbejde aktivt med historien, tage stilling og argumentere i en åben og inddragende dialog.
Med udgangspunkt i dronningens gobeliner arbejder eleverne med centrale begivenheder i kristendommens historie og opnår forståelse for centrale symboler og bibelske fortællinger. Emnet relateres undervejs til elevernes egen samtid og tydeliggør dermed samspillet mellem fortid og nutid. Forløbet består af forskellige sekvenser, der understøtter differentierede arbejdsformer, som bl.a. styrker elevernes kompetencer i at arbejde aktivt med historien, tage stilling og argumentere i en åben og inddragende dialog.
