Robo Lab
I Robo Lab skal du samarbejde med dine klassekammerater, om at hjælpe bierne med at producere honning. Programmér dig frem og plant så mange blomster du kan, så haven kan blive så sund og bæredygtig som muligt.
I Robo Lab kan elever i 3.- 6. klasse bruge deres kognitive kompetence til at redde biodiversiteten.
Eleverne introduceres til principperne for programmering af robotter gennem en simpel træk-og-slip-kodningsgrænseflade. Under spillet vil de udvikle deres kognitive kompetence gennem problemløsning, gentagelsessløjfer og forståelse af årsagssammenhænge.
Skoleprogrammet i Robo Lab er funderet i tre stadier inden for læring gennem leg:
- Connect: Eleverne bliver præsenteret for et smukt miljø med en udfordring de skal løse i fællesskab. De skal styre en biavler-robot for at hjælpe bierne med at plante blomster.
- Explore: Eleverne prøver sig frem, og finder ud af at de koder sig frem til en løsning på problemerne i haven. De eksperimenterer med at planlægge deres handlinger og tænke flere skridt frem ad gangen.
- Transform: Eleverne snakker sammen om de bedste strategier i spillet så de får mest muligt succes. Desuden perspektiveres deres snak til verdens mål 15 ”Livet på land” og hvorfor vilde bier er så vigtige for et økosystem.
Eleverne introduceres til principperne for programmering, samt valg og konsekvenser for vores biodiversitet iht. Verdensmål 15.
Når du booker et skoleforløb i LEGO House har I mulighed for at burge hele dagen i LEGO House.
Entré til Oplevelseszonerne er inkluderet i prisen.
