Små skridt – store eventyr, skole
Undervisningsforløbet ”Små skridt – store eventyr” begynder med en levende, inddragende fortælling. Formidleren fortæller ét af H.C. Andersens eventyr og sikrer igennem små sjove øvelser, at børnene er med i fortællingen undervejs. Efter fortællingen er det børnenes tur til at skabe og vise fortællinger. De må forvandle sig til lige det, de ønsker, med hjælp fra eventyrlandets flotte kostumer. Når børnene går på opdagelse i eventyrlandet og begynder at lege frit med de mange rekvisitter, går formidleren med. Igennem åbne og nysgerrige spørgsmål bliver formidleren ført ind i børnenes lege og fantasi.
Når børnene har leget, samler formidleren børnene til en åben og spændende snak om de lege, børnene har skabt. Alle børnene får lov at fortælle og vise deres leg. I den sidste aktivitet går formidleren ind i et par af børnenes lege sammen med alle børnene. Sammen fordyber de sig i legen igennem improvisationsteaterlignende øvelser, der giver børnenes fortællinger et æstetisk løft og får alle børnene med.