Lego House

Test Driver

Zoologisk have bliver oversvømmet og dyrene skal sættes ud i det fri!
Byg en bil, der kan transportere dyrene sikkert, og som samtidig kan parkere på toppen af bakken!

I Test Driver skal eleverne parvis samarbejde om, at bygge en bil. I byggefasen kommer eleverne til at afprøve og teste idéer og byggeteknikker, for derefter at justere bilen sp den kan klare de forkellige missioner undervejs. I denne lektion er processen vigtigere end selve resultatet.

Eleverne skal i Test Driver teste, teste og teste deres bil - en proces, der kan være både udfordrende og sjov at være i. 

I første runde er opgaven at få bilen til at parkerer på P-rampen, som ligger på en bakketop. Eleverne skal i makkerpar afprøve forskellige designs på deres bil og herigennem blive klogere på hvordan bilen påvirkes af vægtfordeling, forskellige hjul, friktion, massefylde, højde og meget mere.

I  anden runde skal eleverne bygge deres bil om, så et DUPLO-dyr kan transporteres sikkert op til bakketoppen. Eleverne tester igen om deres bil kan parkere på P-rampen med dyret ombord – hvis dette lykkes, må dyret placeres i den frie natur. 

Test Driver foregår i den blå zone, hvor vi aktiverer og udfordre den kognitive kompetence. Døgnet rundt bruger vi vores logiske sans og kognitive kompetencer til at forstå verden omkring os. Det er takket være disse kompetencer, at vi løser komplekse problemer, husker ting og lærer nyt. 

 

Når du booker et skoleforløb i LEGO House har I mulighed for at burge hele dagen i LEGO House. 


Entré til Oplevelseszonerne er inkluderet i prisen. 

 

*Skoler i Billund kommune kan booke skoleforløb uden beregning.  

Test Driver, skoleprogram
Fish Desinger
©

LEGO House

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
75 min.
Pris:
3000 kr.
Max deltagere:
33 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3.
Kompetenceområde:
Natur/teknologi - Undersøgelse
Fag:
Natur/teknologi
Læringsmål:
Undersøgelse:
- Eleven kan udføre enkelte undersøgelser med brug af enekelt udstyr
- Eleven kan undersøge hvordan enkelte mekanismer fra hverdagen fungerer.

Kommunikation:
-Eleven kan fortælle om egne resultater og erfaringer
- Eleven har viden om enkelte fagord og begreber