Tivoli

Tivoli som virksomhed

Tivoli er en stor virksomhed i hjertet af København, og i dette forløb får de studerende indblik i virksomhedens historie og nuværende strategi.

Historien om Tivoli tager sin begyndelse under varmere himmelstrøg i Algeriet for over 200 år siden, da Georg Carstensen bliver født. Han var en mand med visioner, sans for eventyr og det eksotiske. Da han åbnede Tivoli i august 1843, varede sæsonen 7 uger, og 175.000 gæster besøgte Tivoli. I 2019, som regnes for mere repræsentativt end de sidste 3 år, var besøgstallet ca. 4,6 mio., og virksomhedens omsætning på 1,1 mia. kr. Meget er forandret, og mindst lige så meget er det samme. Tivoli er nu en stor virksomhed i hjertet af København, og i dette forløb præsenteres de studerende for både Tivolis historie og nuværende strategi og struktur, og de møder en medarbejder, der fortæller om sit område. Sluttelig skal de arbejde med en projektide til Tivoli, SWOT-analyse og målgruppebeskrivelse. Forløbet henvender sig særligt til de merkantile uddannelser.

Tivoli som virksomhed
Tivoli som virksomhed
Foto

Anders Bøggild

©

Anders Bøggild

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
99 kr.
Yderligere priser:
Pris: 99 kr. pr. elev/lærer inkl. entré, undervisning og Turpas indtil kl. 15. Tilkøb af Turpas efter kl. 15: 129 kr. Pris udenfor Tivolis åbne sæsoner: 65 kr. pr. elev/lærer
Max deltagere:
30 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Ungdomsuddannelse
Erhvervsuddannelse:
Tekniske skoler
Ungdomsuddannelse:
HF, HHX, HTX, STX, VUC
Fag:
Almen sprogforståelse, Erhvervsøkonomi, Historie, Innovation

Se alle tilbud fra: