Tivoli som virksomhed
Historien om Tivoli tager sin begyndelse under varmere himmelstrøg i Algeriet for over 200 år siden, da Georg Carstensen bliver født. Han var en mand med visioner, sans for eventyr og det eksotiske. Da han åbnede Tivoli i august 1843, varede sæsonen 7 uger, og 175.000 gæster besøgte Tivoli. I 2019, som regnes for mere repræsentativt end de sidste 3 år, var besøgstallet ca. 4,6 mio., og virksomhedens omsætning på 1,1 mia. kr. Meget er forandret, og mindst lige så meget er det samme. Tivoli er nu en stor virksomhed i hjertet af København, og i dette forløb præsenteres de studerende for både Tivolis historie og nuværende strategi og struktur, og de møder en medarbejder, der fortæller om sit område. Sluttelig skal de arbejde med en projektide til Tivoli, SWOT-analyse og målgruppebeskrivelse. Forløbet henvender sig særligt til de merkantile uddannelser.