Om
Type
Kortlægning
Udgivet
Tema
Samarbejde og partnerskaber
Kortlægning: Skolers brug af undervisningstilbud i den åbne skole (2016)
Kortlægning med erfaringer fra skoler, kommuner og kulturinstitutioner om skolernes brug af undervisningstilbud i åben skole.
Tema
Samarbejde og partnerskaber
Type
Kortlægning
Udgivet
Vi kortlægger:
- Hvordan er omfanget af skolernes brug af undervisningstilbud?
- Hvad er omfanget af politiske målsætninger på området?
- Hvad karakteriserer undervisningstilbuddene på kulturinstitutioner/eksterne læringsmiljøer?
- Hvor ligger ansvaret for informationen om undervisningstilbuddene?
- Hvordan markedsfører kulturinstitutionerne/de eksterne læringsmiljøer deres tilbud?
- Hvad er PLCs rolle?
- Hvordan forbereder lærere besøg?
- Hvad er lærernes rolle, når de er ude på besøg?
- Hvilke værdier giver et besøg for eleverne?
Kortlægningen bygger svar fra 441 skoleledere, 60 skolechefer, 443 PLC-centre og 185 kulturinstitutioner/eksterne læringsmiljøer. Desuden dybe interviews med 20 skolelærere.