Om nyheden
Skoletjenestens årsberetning 2019-20: Aktiviteter på tværs af landet og nye satsninger

Skoleåret 2019-20 blev et år med nye og udvidede aktiviteter som nationalt videncenter, men også et år præget af nedlukning og udfordringer.
Skoletjenestens nye årsberetning byder indenfor til et kig på aktiviteter, der går på tværs af landet og vores mange brugere. Aktiviteter der bærer præg af omstilling og nye satsninger inden for undervisning, kommunikation og arrangementer.
Nye formater og målgrupper
I årsberetningens artikler kan du bl.a. læse om digitale undervisningstiltag på kulturinstitutionerne i en corona-tid. De digitale tiltag er kendetegnet ved online undervisning, digitale undervisningsmaterialer samt digitale platforme, værktøjer og workshops. Du kan også læse om dagtilbud som en ny satsning og ny målgruppe i både undervisning, uddannelse og udviklingsprojekter. En satsning der rummer undersøgelse og udvikling af undervisningstilbud, indretning og børnesyn på kulturinstitutionerne.
Værdi gennem udviklingsprojekter
Årsberetningen giver også et indblik i den del af Skoletjenestens udviklingsarbejde, der foregår gennem projekter. Projekter der skaber værdi og rækkevidde såvel geografisk som i forhold til nye målgrupper. I 2019-20 har undervisnings- og udviklingsansvarlige i Skoletjenesten enten været ansvarlige eller fagligt involveret i 34 udviklingsprojekter med ekstern finansiering.
Digital kommunikation i hele landet
I 2019-20 har den digitale kommunikation været en vej for Skoletjenesten til at nå længere ud geografisk, at aktivere nye læringsmiljøer og kommuner og at komme tættere på praksis. I årsberetningen kan du læse mere om den nye ressourceportal skoletjenesten.dk, der gik online i maj 2020.