Brikker til to spændende liv
Besøget starter med en fortælling om Johannes og Thits fælles opvækst i Himmerland omkring år 1900 med fokus på kønsroller og drømmen om at blive forfatter. Herefter udforsker eleverne museets udstillinger og samler små tekststykker og billeder, der fortæller om deres liv. Forløbet afsluttes med en fælles præsentation og dialog, hvor eleverne deler deres indtryk og diskuterer, hvilket billede de har fået af Thit og Johannes.
Besøget indledes med en fortælling om Johannes og Thits fælles opvækst i Himmerland o. år 1900, om drengen og pigers forskellige muligheder, og dét at have en stærk drøm om at ville være forfatter.
Efterfølgende går eleverne går selv rundt i museets udstillinger. Her skal de finde og udvælge små tekststumper og fotos, der hver for sig kan være brikker i fortællingen om Johs. og Thits liv.
Forløbet afsluttes med en fælles præsentation af de udvalgte livsbrikker, en dialog om, hvad der er kommet frem. Hvilket billede har eleverne fået dannet af Thit og Johannes