Fem nye kort giver inspiration til sammen at undersøge og drøfte rummets betydning i undervisning på museer og i andre eksterne læringsmiljøer.
Ny guide fra videncenteret præsenterer evalueringsmetoden Visual Meaning Mapping, der kan bruges til at indfange og undersøge elevers oplevelse og udbytte af undervisning gennem brugergenerede fotos.
Til hverdag bor Maja Manual, Jens Yoghurt, Polly Plastikflaske og Silas Sølvpapir i skraldebunkerne på Hillerød Forsyning og Vand og Affald i Svendborg. Den 28. oktober kan deltagerne på WAUW-…
Ny podcast fra Skoletjenesten og SMK Connect undersøger muligheder og udfordringer ved en dialogbaseret undervisning - før, nu og i fremtiden.
I dag genudgives bogen `Dialogbaseret undervisning - kunstmuseet som læringsrum´ af Olga Dysthe, Line Esbjørn og Nana Bernhardt i en udvidet digital version.
Hvordan kan kunstmuseer og kulturhistoriske museer arbejde med naturvidenskabelige tilgange på nye måder i deres undervisning? Det skal projektet Museum x LIFE Fonden undersøge.
I disse dage lander en ny flyer med inspiration til at bruge eksterne læringsmiljøer i lærernes undervisning på alle landets skoler.
Den 1. maj får Skoletjenesten ny leder. Valget er faldet på Merete Carlson, der kommer fra Institut for Didaktik og Digitalisering på Københavns Professionshøjskole. Merete Carlson skal stå i spidsen…
Se tre overordnede tematikker fra debatarrangementet `Museumsreformens betydning for børn og unge´, der samlede museumsfolk fra hele landet på Koldinghus i marts.
Med et nyt navn og et skærpet internationalt fokus skal MAPS - Museet for kunst i offentlige rum udvikle ny undervisning med udgangspunkt i den længerevarende udstilling The Story of Public Art.