Om nyheden

Type
Nyhed
Udgivet
Copied!

Fem nye refleksionskort om rummets betydning i undervisning

Af
Skoletjenesten
Fem nye kort giver inspiration til sammen at undersøge og drøfte rummets betydning i undervisning på museer og i andre eksterne læringsmiljøer.
Type
Nyhed
Udgivet
Copied!

Det frie rum, det fremmede rum, interaktioner, atmosfære og genstande.

Det er fem aspekter ved det fysiske undervisningsrum, som er vigtige at forholde sig til og undersøge, når I skal planlægge ny undervisning, kvalificere eksisterende undervisning eller indgå i større udstillings- eller formidlingsprojekter på museer eller i andre eksterne læringsmiljøer.

Fem nye kort fra videncenteret præsenterer hver sin pædagogiske opmærksomhed eller problemstilling knyttet til rummet samt 3-4 relaterede refleksionsspørgsmål.

Kortene er udviklet på baggrund af Skoletjenestens mangeårige erfaringer med at udvikle og evaluere undervisning i forskellige museumsrum.

Find de fem kort her

Kontakt

Marie Broen Jensen Skoletjenesten

Marie Broen

National koordinator
Tlf
21 69 32 14
Se profil
Portræt Henrik Guldager Johnsen, pædagogisk udviklingskonsulent i Skoletjenesen

Henrik Guldager Johnsen

Pædagogisk udviklingskonsulent
Tlf
29 13 93 26
Se profil

Måske er du også interesseret i