FAGENE I DET FRI - DANSK 2.-4.KL
Gennem temaet Superhelte arbejder eleverne med at kunne reflektere over, hvad det vil sige at være en Superhelt.
At kunne sætte deres forståelse af begrebet i relation til deres egen hverdag, med særlig fokus på klassefællesskabet.
Der arbejdes med adjektiver og udsagnsord til deres superhelte personkarakteristik.
At kunne sætte deres forståelse af begrebet i relation til deres egen hverdag, med særlig fokus på klassefællesskabet.
Der arbejdes med adjektiver og udsagnsord til deres superhelte personkarakteristik.
På Naturskolen vil eleverne komme til at arbejde med Superhelte temaet gennem leg, samarbejde, oplevelse og fordybelse. Aktiviteterne varierer afhængig af tidspunkt på året, da dele af forløbet bl.a. tager udgangspunkt i dyr/insekter/træer og planter og deres ”Superheltefaktor”.
Gennem legen arbejder vi med:
- at turde
- at udfordre sig selv lidt
- at anerkende og italesætte (bl.a. ved brug af sine tillægsord/udsagnsord) når man selv/ en kammerat gør noget ”Superhelteagtigt”
Aktiviteterne og oplevelserne på Naturskolen giver flere ord, billeder, indtryk og refleksioner til elevernes mindmap, som evt. kan bruges til den endelige beskrivelse/personkarakteristik af deres Superhelt.
Vi vil foreslå, at en lærer tager et billede af hver elev i en ”Superheltesituation”.
