Fredensborg Naturskole

FAGENE I DET FRI- KRIBLE/KRABLE

Vi kommer i forløbet ind på det at observere, og på hvilken måde man, ved hjælp af redskaber, kan gøre observationerne mere detaljeret. Eleverne vil her arbejde med lup og stereolup, og skal på bedste vis illustrere, hvad de ser gennem øje, lup og stereolup.

Dette forløb er bygget op omkring udvalgte kompetencer for faget natur/teknologi efter 2. klasse.

Forløbet Krible –Krable har fokus på at eleverne bliver bevidste om hvilke smådyr, der er i deres nærområde. Der vil i forløbet blive talt om, hvorfor det er hensigtsmæssigt at lede efter dyr i forskellige områder, og hvorfor der ikke er de samme dyr alle steder.

Vi kommer i forløbet ind på det at observere, og på hvilken måde man, ved hjælp af redskaber, kan gøre observationerne mere detaljeret. Eleverne vil her arbejde med lup og stereolup, og skal på bedste vis illustrere, hvad de ser gennem øje, lup og stereolup.

I forløbet vil der være fokus på at eleverne samarbejder i små grupper, og det at færdes i naturen på en hensigtsmæssig måde. Der fokuseres ligeledes på at behandle de indfangne dyr med respekt, og genudsættelse af dyrene.

Naturskolen medbringer materialer til arbejdet.

Hvepseedderkop

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2½ time
Pris:
Gratis
Max deltagere:
25 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3.
Kompetenceområde:
Natur/teknologi - Kommunikation, Natur/teknologi - Undersøgelse, Natur/teknologi - Perspektivering
Fag:
Natur/teknologi, Sproglig udvikling
Læringsmål:
Forløbet Krible –Krable har fokus på at eleverne bliver bevidste om hvilke smådyr, der er i deres nærområde. Der vil i forløbet blive talt om, hvorfor det er hensigtsmæssigt at lede efter dyr i forskellige områder, og hvorfor der ikke er de samme dyr alle steder.

Se alle tilbud fra: