FAGENE I DET FRI – ORD, RIM OG DIGTE
I dette udeskole-forløb skal eleverne arbejde med indsamling af genstande der knytter sig til naturen. Disse genstande skaber rammen for arbejdet med det danskfaglige. Forløbet kan differentieres efter klassetrin, og digtningen kan bredes ud til faste digteformer alt efter klassetrin:
I dette udeskole-forløb skal eleverne arbejde med indsamling af genstande der knytter sig til naturen. Disse genstande skaber rammen for arbejdet med det danskfaglige. Forløbet kan differentieres efter klassetrin, og digtningen kan bredes ud til faste digteformer alt efter klassetrin:
Haikudigte med fokus på naturen i en fast form. Digtet har 3 linier
Linie 1 har 5 stavelser.
Linie 2 har 7 stavelser.
Linie 3 har 5 stavelser.
Krydsrim (a,b,a,b) når det sidste ord i hver anden linje rimer
Parrim (a,a,b,b)
Forløbet vil samtidig med det danskfaglige fokusere på naturdannelse, hvor barnets forhold til natur styrkes.
