National Identitet
Impuls – Eleverne skal på omvisning i WHEN THE STARS BEGIN TO FALL af Hesselholdt og Mejlvang. Med udstillingens anelsesfulde udsagn trækker de tråde til det, vi har tilfælles, til medmenneskelighed, omsorg, og det vi har glemt. De indkredser et favnende ’Vi’ og hvisker om nænsomhed, forbundethed og formulerer en fornemmelse af en fælles retning.
Gruppearbejde – Eleverne skal nu i samarbejde med kunstformidleren lave en brainstorm, hvor en masse omsorgsfulde og nænsomme ord, kan blive til hverdagskulturelle symboler, man kan tegne på et flag. Symboler der er universelle.
Visning og ny impuls – Ordene bliver stående, så alle elever kan blive inspireret af dem, mens de tegner skitser til deres eget flag.
Gruppearbejde – Eleverne tegner ud fra skitsen et flag.
Afsluttende visning – Alle elever præsenterer deres eget flag og deres kammerater skal prøve at gætte, hvad det handler om
Evaluering : alle flagene lægges sammen og der tages et fotografi, som bliver sendt til læreren. Læreren får også alle flagene med hjem, som kan hænges op i klasselokalet, så klassen kan blive ved med at tale om symboler og fælles kultur.
