GeoCenter Møns Klint

Naturvidenskabeligt grundforløb – hypoteser og teorier

I naturvidenskabeligt grundforløb arbejdes med iagttagelser og opstilling af hypoteser. Klassen udfordres på deres viden og evner for at opnå en forståelse af, hvordan klinten er dannet.

Der er et indhold af geografi, biologi, fysik og kemi, og der vises eksempler på, hvordan fagene arbejder sammen. Der bliver indsamlet materiale i form af kridt, fossiler, sten m.m. Klassen har 1½ time med naturguide og kan derefter fortsætte undersøgelser på egen hånd.

Naturvidenskabeligt grundforloeb   hypoteser og teorier
Naturvidenskabeligt grundforløb
Foto

GeoCenter Møns Klint

©

GeoCenter Møns Klint

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
95 kr.
Yderligere priser:
Prisen er pr. elev, 2 lærere er gratis pr. klasse. Entré, materialer, undervisning, opgaver etc. er inkluderet i prisen. For klasser, som bestiller to forløb samme dag, gives 50% rabat på det billigste forløb.
Max deltagere:
30 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Biologi - Kommunikation, Biologi - Modellering, Biologi - Undersøgelse, Biologi - Perspektivering, Dansk - Kommunikation, Fysik/kemi - Kommunikation, Fysik/kemi - Modellering, Fysik/kemi - Undersøgelse, Fysik/kemi - Perspektivering, Geografi - Kommunikation, Geografi - Modellering, Geografi - Undersøgelse, Geografi - Perspektivering, Natur/teknologi - Kommunikation, Natur/teknologi - Modellering, Natur/teknologi - Undersøgelse, Natur/teknologi - Perspektivering
Fag:
Biologi, Fysik/kemi, Geografi
Læringsmål:
Biologi:
Eleven har viden om undersøgelsesmetoders anvendelsesmuligheder og begrænsninger
Eleven har viden om kriterier for evaluering af undersøgelser i naturfag
Eleven har viden om modellering i naturfag
Eleven har viden om faktorer med betydning for arters opståen og udvikling
Eleven har viden om energikrævende livsprocesser hos organismer i økosystemer
Eleven har viden om biologiske, geografiske og fysisk-kemiske forholds påvirkning af økosystemer
Eleven har viden om processer i udvikling af naturvidenskabelig erkendelse

Geografi:
Eleven har viden om undersøgelsesmetoders anvendelsesmuligheder og begrænsninger
Eleven har viden om kriterier for evaluering af undersøgelser i naturfag
Eleven har viden om jordbundens og undergrundens bestanddele i forhold til landskabsdannelse
Eleven har viden om dannelsen af danske landskabstyper
Eleven har viden om modellering i naturfag
Eleven har viden om Jordens opbygning og den geologiske udvikling
Eleven har viden om processer i udvikling af naturvidenskabelig erkendelse

Fysik/kemi:
Eleven har viden om undersøgelsesmetoders anvendelsesmuligheder og begrænsninger
Eleven har viden om kriterier for evaluering af undersøgelser i naturfag
Eleven har viden om modellering i naturfag
Eleven har viden om processer i udvikling af naturvidenskabelig erkendelse
Eleven har viden om påstande og begrundelser

Se alle tilbud fra: