Samtidskunst (2 timer)
På hvilke måder kan samtidskunsten forbinde vores fortid, nutid og fremtid?
Hvornår er noget kunst?
Hvad kan samtidskunsten fortælle os om den verden vi lever i idag?
I læringsforløbet Samtidskunst, vil dine elever møde samtids- og installationskunst i stor skala. Sammen med en underviser vil eleverne undersøge samtidskunsten og dens relation til os selv og den verden vi lever i. Samtidskunst kan ofte være både overraskende, underlig, innovativ, afvekslende og spændende. Den lægger op til refleksion, nysgerrighed og inddragelse af egne tanker og erfaringer. Sammen går vi på opdagelse, stiller spørgsmål og reflekterer over samtidskunstens betydning og relevans, materialer og medier.
Hvornår er noget kunst?
Hvad kan samtidskunsten fortælle os om den verden vi lever i idag?
I læringsforløbet Samtidskunst, vil dine elever møde samtids- og installationskunst i stor skala. Sammen med en underviser vil eleverne undersøge samtidskunsten og dens relation til os selv og den verden vi lever i. Samtidskunst kan ofte være både overraskende, underlig, innovativ, afvekslende og spændende. Den lægger op til refleksion, nysgerrighed og inddragelse af egne tanker og erfaringer. Sammen går vi på opdagelse, stiller spørgsmål og reflekterer over samtidskunstens betydning og relevans, materialer og medier.
I vores 2-timers forløb vises eleverne først rundt i en time i udvalgte udstillinger med en underviser. Herefter bruges en time vores værksted, hvor underviseren faciliterer kreative aktiviteter, som hæfter sig til, hvad eleverne har set og oplevet i udstillingerne.
