Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte

Tværfaglige og gratis undervisningstilbud til grundskolen i Gentofte Kommune

Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte indgår i Landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester. Alle projekter er tværfaglige, gratis og nemme at gå til.
Skoletjenesten arbejder på skolens præmisser og med undervisningstilbud inden for rammerne af grundskolens undervisning.
Se mere om vores tilbud og tilmeldingsfrist på
fs-gentofte.dk

Folkekirkens Skoletjeneste tilbyder undervisningsprojekter med tilhørende lærervejledning, elevmateriale og en tilhørende hjemmeside. Hvert år i juni måned kommer en årsplan med nye undervisningstilbud for det kommende skoleår. Du tilmelder dig og dine klasser på Skoletjenestens hjemmeside, hvor den nye årsplan er tilgængelig fra juni måned. 

Der er tilmeldingsfris 21.august 2025.

Alle undervisningstilbud er udviklet med udgangspunkt i Fælles Mål og bringer kristendomskundskab i spil med fag som dansk, historie, samfundsfag, naturfag, matematik, billedkunst og musik. Vores undervisningstilbud rummer stof til læring, inspiration, workshops og kulturelle oplevelser i samarbejde med lokale institutioner.

 

OBS: ny hjemmeside med undervisningstilbud fra 1.juni 2025 på:  fs-gentofte.dk 

 

 

 

Projekt: "Matematik i kirken". Her udstiller Hovedbiblioteket indskolingselevers bud på egne kirkeruder med kristne symboler og matematiske former.
Projekt: "Matematik i kirken". Her udstiller Hovedbiblioteket indskolingselevers bud på egne kirkeruder med kristne symboler og matematiske former.
Foto

Helle Hentzer

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Pris:
Gratis

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Kristendomskundskab - Livsfilosofi og etik
Fag:
Billedkunst, Dansk, Håndværk og design, Historie, Kristendomskundskab, Matematik, Musik, Natur/teknologi, Samfundsfag
Læringsmål:
Undervisningsmaterialet er udarbejdet i henhold til Fælles mål.
Folkekirkens Skoletjeneste har som mål at være kundskabsformidlende og for alle elever, uanset kulturel og religiøs baggrund. Vi ønsker at skabe en ramme og et rum, hvor elever frit kan gå i dialog med lærere og præster på et ikke-forkyndende grundlag.