Tivoli
Tivoli åbnede for første gang 15. august 1843 og har siden da udviklet og forandret sig hvert år - altid med formålet at give Havens gæster den bedste og mest betagende oplevelse. Georg Carstensen, Tivolis grundlægger sagde: "Tivoli bliver aldrig færdig".
Undervisning i Tivoli er baseret på socialkonstruktivistisk læringsteori, hvor læring ses som en social og kognitiv proces. Gennem praktiske øvelser, hvor enten Haven eller forlystelser tages i brug, sætter vi alle sanser i spil, og eleverne får hands-on erfaringer med det faglige stof. Oplevelserne bearbejdes gennem refleksion og samtale, så kropslig og sproglig læring går hånd i hånd i en aktiv læreproces.
Alle undervisningsforløb er tilrettelagt, så de understøtter nye Fælles Mål.
Vi mener, at mennesker grundlæggende lærer ved at være aktivt handlende i en social kontekst. Med sit farverige og legende udtryk er Tivoli et inspirerende læringsrum, der motiverer eleverne til engagement og aktiv deltagelse. Vi har forløb inden for en bred vifte af folkeskolens fag.
