Om nyheden
Udgivet
Skoletjenesten bidrager til `Unge Pædagoger´
Tidsskriftet Unge Pædagoger sætter fokus på ti år med `åben skole´ i Danmark. Skoletjenesten bidrager med flere artikler, der går tæt på museumsundervisning på tre kunstmuseer og et kulturhistorisk museum.
Udgivet
Hvordan kan skolen på forskellige måder være sanselig, åbne sig mod verden og agere i den? Det undersøger den aktuelle udgave af tidsskriftet Unge Pædagoger, der stiller skarpt på de seneste ti år med `åben skole´ i Danmark.
Skoletjenesten bidrager til tre artikler om henholdsvis procesorienteret billedkunstundervisning, museumsundervisning, der bygger på en enaktiv tilgang til læring med fokus på krop, sanser og performative elementer, og om hvordan elever engageres i eksterne læringsmiljøer gennem rum, genstande og materialitet.
I artiklerne kan du komme tæt på undervisningen på fire af vores partnerskabsmuseer; ARKEN, Designmuseum Danmark, KØS og Museum Vestsjælland.
Læs mere om Unge Pædagogers udgivelser her.