Om arrangementet

Dato
-
Sted
Sjælland, sted aftales løbende
Type
Studiegrupper
Målgruppe
Undervisere i eksterne læringsmiljøer
Pris
Gratis
Copied!

Forandring gennem pædagogik

Denne studiegruppe tager afsæt i spørgsmålet: Hvordan kan man pædagogisk arbejde med forandringer?
Dato
-
Sted
Sjælland, sted aftales løbende
Type
Studiegrupper
Målgruppe
Undervisere i eksterne læringsmiljøer
Pris
Gratis
Copied!
Elev på Dansk Arkitektur Center

Beskrivelse

Hvordan kan man pædagogisk arbejde med forandringer?

Denne studiegruppe udsprang af temadagen om FN’s Verdensmål og rejser spørgsmål til, hvordan vi pædagogisk i de eksterne læringsmiljøer kan arbejde med at bryde vaner og normer.

Studiegruppen tager afsæt i Kirstine og Lissi Thranes didaktiske model – synliggørelse, refleksion og handlemuligheder. I studiegruppen vil vi afprøve didaktikken i vores egen praksis for efterfølgende at reflektere over potentialer og problemstillinger sammen. Studiegruppen kan derved anvendes i forbindelse med enten udvikling af helt nye forløb eller som kvalificering af eksisterende forløb.

Udbytte

  • Erfaring med pædagogiske eksperimenter
  • Viden om, hvordan man kan arbejde med forandringer
  • Etiske refleksioner
  • Reflekteret praksis

Arbejdsform

Studiegruppen løber over tre møder, der på forskelligvis åbner for refleksioner over deltagernes arbejde med forandringer.

Praktisk

Møderne foregår i de eksterne læringsmiljøer. Hvert møder starter med fælles frokost, da den generelle kollegiale sparring også er en del af studiegruppen. Det er væsentligt at deltagerne vil arbejde med og afprøve de didaktiske værktøjer i praksis.

Mødedatoer

1. møde: Mandag den 20. april 2020 kl. 10.00 – 12.30

Kontakt facilitator

Sofie Andreassen Skoletjenesten

Sofie Andreassen

Undervisnings- og udviklingsansvarlig
KØS Museum for kunst i det offentlige rum
Tlf
31561111
Se profil
Portræt af Lise Sattrup, pædagogisk udviklingskonsulent i Skoletjenesten

Lise Sattrup

Pædagogisk udviklingskonsulent
Tlf
23 45 87 06
Se profil

Måske er du også interesseret i