Om arrangementet
Ved udeblivelse på dagen opkræves et gebyr på 300,-
OBS: Max. 30 deltagere
efter først-til-mølle-princippet
Denne temadag er afholdt
Lærende evalueringer
Ved udeblivelse på dagen opkræves et gebyr på 300,-
OBS: Max. 30 deltagere
efter først-til-mølle-princippet
Denne temadag er afholdt
Temadagen er afholdt.
Materialer fra temadagen
I videncenteret oplever vi, at der er et øget krav om at evaluere og dokumentere praksis i eksterne læringsmiljøer. Derfor undersøger vi på temadagen, hvordan man i eksterne læringsmiljøer kan arbejde med evalueringer, der både kan dokumentere og være med til at kvalificere praksis.
Det sætter vi fokus på gennem oplæg, eksempler og diskussioner. Alt sammen under overskriften ”Lærende evalueringer”, da vi ønsker, at arbejdet med evalueringerne bidrager til at kvalificere praksis.
På temadagen præsenterer og diskuterer vi tre forskellige tilgange til lærende evalueringer:
- Organisationen i fokus: hvordan rammesættes brugerinddragelse og partnerskaber som lærende evalueringer, når organisationens medarbejdere er de lærende.
- Underviserne i fokus: Hvordan skabes lærende evalueringer for og med undervisere på kulturinstitutioner.
- Eleverne i fokus: Hvordan rammesættes lærende evalueringer med elever med henblik på deres læring.
Program
Kl. 10.00 – 10.30
Rammesætning Ane Riis Svendsen & Lise Sattrup
Præsentation af tre forskellige tilgange til lærende evalueringer identificeret i eksterne læringsmiljøer.
Kl. 10.30 – 11.10
Evalueringstilgang 1
Co-evaluering; museet som de lærende
Oplæg Lise Sattrup
Refleksionsprocesser
Kl. 11.20 – 12.20
Evalueringstilgang 2
Underviserevalueringer; Underviserne som de lærende
Interview med Ane Riis Svendsen og Aska Maria Ono Bjerresø
ved Henrik Guldager Johnsen
Refleksionsprocesser
Kl. 12.20 – 13.00
FROKOST
Kl. 13.00 – 14.30
Elevevalueringer; Eleverne som de lærende
1,5 time oplæg og refleksion v. Birgit Schøn
Birgit Schøn har arbejdet adskillige år i Folkeskolen, hvor hun blandt meget andet har varetaget rollen som teamkoordinator. Birgit har tidligere arbejdet fem år for Cooperative Learning DK, hvor hun har afholdt kurser, vejledninger og observationer af lærere i praksis.