Om nyheden

Type
Nyhed
Udgivet
Copied!

Ny model: Undersøgelsesbaseret undervisning

Af
Skoletjenesten & Vikingeskibsmuseet
Ny model fra Vikingeskibsmuseet giver inspiration til en undersøgende, sanselig og praktisk historieundervisning på både museer og i skolen.
Type
Nyhed
Udgivet
Copied!

En ny model fra Skoletjenesten på Vikingeskibsmuseet præsenterer tre kerneelementer i en undersøgelsesbaseret undervisning, hvor eleverne møder autentiske kilder og undersøger dem gennem arbejdet med skabende spørgsmål og egen undren.

Modellen er udviklet i Skoletjenestens pædagogiske laboratorium på Vikingeskibsmuseet. Undervisnings- og udviklingsansvarlig, Kathrine Noes Sørensen udtaler om modellen:

”Al vores undervisning på museet er undersøgelsesbaseret og sanselig. Her undersøger og undres eleverne over autentiske kilder, og de mærker, smager, lugter og lytter til vikingetiden. Med den nye model peger vi på tre kerneelementer i den type undervisning, som kan bringes i spil på både museer og i skolernes historieundervisning.” 

Find modellen her

 

Al undervisning på Vikingeskibsmuseet er undersøgende, sanselig og praktisk. Læs mere om den her

Kontakt

Portræt af Kathrine Noes Sørensen

Kathrine Noes Sørensen

Undervisnings- og udviklingsansvarlig, Vikingeskibsmuseet
Tlf
46 30 02 54
Se profil

Måske er du også interesseret i