Eventyrkufferten
dramapædagogikken bygger forløbet på børnenes sanser, krop, fantasi, improvisationer og egen skaberlyst.
Sammen laver børnene selv lydeffekterne til eventyret, finder og sanser eventyrlige skatte og lever sig ind i
eventyrfigurerne. Hvordan lyder det når der er fest på slottet, hvordan føles mos-bunden i den hemmelige
skov, hvor gemmer de magiske bønner sig henne, hvordan går trolden og hvad er dens livret egentlig? Med
sig har formidleren sin eventyrkuffert, hvori der ligger udklædning, små overraskelser og rekvisitter til
børnene. Disse vil blive taget i brug undervejs i den levende eventyrfortælling.
Målet er at aktivere børnenes kreativitet og følelser, glæde ved fantasifulde fortællinger og samtidig øve
deres koncentration, turtagning og både kropslige og sproglige sammenspil børnene imellem og mellem
formidler og børn. Forløbet er også en kim til at styrke børnenes forhold til litteratur fx ved at bruge
eventyr der kan forberedes som oplæsning i børnehaven inden eller efter.
Hvor foregår det: I vuggestuen, børnehaven eller dagplejen
