Gentofte Hockey Club

Skolehockey

Et undervisningstilbud til skoler i hockey er en plan, der fokuserer på at introducere og viser hockeysporten frem blandt skoleelever. Dette kan inkludere både praktisk træning og teoretisk undervisning, hvor eleverne lærer grundlæggende færdigheder, spillets regler og teamwork. Tilbuddet er målrettet nybegyndere.

Undervisningstilbuddet vil typisk inkludere:
Introduktion til hockey: Eleverne lærer om sportens historie, regler, og grundlæggende teknikker som dribling og afleveringer.

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
1½ time
Pris:
250 kr.
Yderligere priser:
250 kr. pr time
Max deltagere:
40 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Idræt - Idrætskultur og relationer, Idræt - Krop, træning og trivsel
Fag:
Idræt
Læringsmål:
Læringsmål i skolehockey variere afhængig af aldersgruppen og niveauet i klassen, men her er nogle generelle mål, som kan anvendes i undervisningen af hockey i skolen:

1. Fysiske færdigheder:
Forståelse af grundlæggende bevægelser: Eleverne skal kunne kontrollere og styre en hockeystav korrekt.
Pasning og modtagelse af bolden: Eleverne skal kunne aflevere og modtage bolden præcist med hockeystaven under kontrol.
Dribling: Eleverne skal kunne drible bolden i forskellige hastigheder og retninger med god kontrol.
Skud: Eleverne skal lære at udføre forskellige typer skud, som fx fladskud og slag, og lære at sigte mod mål.
Positionering: Eleverne skal kunne placere sig strategisk på banen både i angreb og forsvar.
2. Spilforståelse og taktik:
Forståelse af spillets regler: Eleverne skal kende de grundlæggende regler for hockey, såsom offside, frislag, hjørneslag, og hvordan man korrekt udfører disse.
Teamarbejde: Eleverne skal lære at arbejde sammen som et hold, herunder at kommunikere og støtte hinanden i både angreb og forsvar.
Taktiske valg: Eleverne skal kunne træffe beslutninger om, hvornår de skal aflevere, drible eller skyde, baseret på spillets udvikling.
3. Samarbejde og respekt:
Respekt for medspillere og modspillere: Eleverne skal udvise fairplay og respekt for både holdkammerater og modstandere.
Opmærksomhed på holdånd: Eleverne skal forstå vigtigheden af at arbejde som et hold og hjælpe hinanden, både på og uden for banen.
4. Selvudvikling og refleksion:
Selvforståelse: Eleverne skal kunne reflektere over deres egne præstationer og identificere områder, de kan forbedre sig på.
Målrettet træning: Eleverne skal kunne tage ansvar for deres egen udvikling og forstå, hvordan de kan arbejde med deres svagheder.
5. Sikkerhed og skader:
Sikkerhed: Eleverne skal være opmærksomme på sikkerheden under spillet, som fx at undgå farlige tacklinger og bruge udstyr korrekt for at minimere risikoen for skader.
Disse læringsmål kan tilpasses afhængigt af elevernes alder og niveau og kan være med til at sikre, at hockeyundervisningen bliver både lærerig og sjov.