Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 12 resultater Artikel ”Her lugter af 2. verdenskrig” Københavns Befæstning har fokus på den rollespilsbaserede metode i deres undervisningsforløb. Pædagogiske metoder Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Børneblik på Bispebjerg Artiklen beskriver et forløb med borgerinddragelse i et tæt samarbejde mellem Københavns Museum og Tagensbo Skole. Pædagogiske metoder Artikel Fra den lille til den store historie Hvordan kan lokalhistorien og nærområdet åbne op for globalhistorien og understøtte historieundervisning i grundskolen... Pædagogiske metoder Artikel Fra eksperimentalarkæologisk metode til undervisning Læs om et forløb på Vikingeskibsmuseet, hvor den eksperimentalarkæologiske metode bidrager særligt til elevers læring. Pædagogiske metoder Artikel Hur kan teaterpedagogisk metod användas i externa lärmiljöer? Fire eksempler på anvendelse, styrker og udfordringer ved den teaterpædagogiske metode i eksterne læringsmiljøer. Pædagogiske metoder Artikel Kan rejer understøtte arbejdet med sproglig udvikling for 0-2-årige? Naturcenter Amager Strand har arbejdet med læreplanstemaet Kommunikation og sprog i et forløb om rejer for vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Kortlægning Kortlægning: Praksisfaglighed i museumsundervisning (2021) Landsdækkende undersøgelse af praksisfaglighed i museumsundervisning. Pædagogiske metoder Artikel Kunst som optik - pædagogiske kunstmøder uden for museet Artiklen identificerer tre måder at etablere kunstpædagogiske møder med samtidskunst i det offentlige rum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Med krop, sanser og sprog i samspil Artiklen beskriver Musikmuseets erfaringer med at få det taktile og sanselige i spil sprogligt i undervisningen. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Overraskende positiv deltagelse i eksterne læringsmiljøer Hvad karakteriserer og stimulerer elevers overraskende positive deltagelse i undervisning i eksterne læringsmiljøer? Pædagogiske metoder Artikel Personal Meaning Mapping som metode til at synliggøre elevers udbytte Læs om erfaringerne med Personal Meaning Mapping som metode til at afdække elevers udbytte af et kulturinstitutionsbesøg... Pædagogiske metoder Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil