Om arrangementet
Digital undervisning og hybridformer
Temadagen er afholdt.
Se materialer fra dagen her

Digitale læremidler fylder mere og mere i skolen og i den offentlige debat - men hvilke muligheder rummer digitale læremidler eller hybridformer, der kobler den fysiske og digitale undervisning, for eksterne læringsmiljøer? På temadagen skal vi med afsæt i et praksiseksempel fra udviklingsprojektet SMK Connect og et oplæg fra professor Jeppe Bundsgaard diskutere potentialer og ulemper ved digitale læremidler i eksterne læringsmiljøer. Særligt er vi optaget af, hvordan vi kan bevare en sanselig og undersøgende tilgang til undervisning, når dele af den lægges ud på digitale platforme?
Program
Kl. 12.00 - 12.30
Introduktion til dagens tema
v/ Lise Sattrup og Henrik Guldager Johnsen, pædagogiske udviklingskonsulenter i Skoletjenesten
Kl. 12.30 - 13.10
SMK Connect: Praksisøvelse og efterfølgende opsamling
v/ Nana Bernhardt, undervisnings- og udviklingsansvarlig og Cholada Chokaeo, undervisningsudvikler på Statens Museum for Kunst
Kl. 13.10 - 13.20
Pause
Kl. 13.20 - 13.50
SMK Connect: projekterfaringer
v/ Lise Sattrup, pædagogisk udviklingskonsulent i Skoletjenesten
Interview med projektdeltagere
Kl. 13.50 - 14.10
Refleksionstid: hvordan er erfaringer og metoder fra SMK Connect relevante i din egen praksis?
Kl. 14.10 - 14.40
Pædagogiske muligheder og udfordringer ved digitale læremidler
v/ Jeppe Bundsgaard, professor ved DPU, AU
Oplæg
Kl. 14.40 - 14.50
Opsamling på temadagen
v/ Lise Sattrup og Henrik Guldager Johnsen, pædagogiske udviklingskonsulenter i Skoletjenesten
Kl. 14.50 - 15.00
Afrunding og evaluering af temadagen
Praktisk
Temadagen foregår online. Denne temadag vil primært bestå af en række oplæg om digital undervisning og videndeling fra SMK Connect.
SMK Connect er “en undervisningsplatform, der ved at fremme kritisk dialog, indsigt og fysisk aktivitet breder museets tilbud ud til alle landets folkeskoler og ungdomsuddannelser. SMK Connect skal gøre den kunstneriske kulturarv levende og anvendelig for landets elever. Det sker via modul-opbyggede, nøje tilrettelagte undervisningsforløb, der kan bruges direkte i underviserens planlægning. Med undervisningsforløbene kan lærere tage afsæt i SMK’s digitale materiale og selv kombinere det med skolens lokalmiljø og eget undervisningsdesign.”