Om arrangementet

Dato
Sted
Nationalmuseet, Ny Vestergade 10 1471 København K
Type
Temadage
Målgruppe
Undervisere i eksterne læringsmiljøer
Pris
Gratis, men der opkræves gebyr ved udeblivelse
Copied!

Fremtidens museumsundervisning

Hvordan kan museer gentænke deres undervisning i lyset af de betydelige forandringer og påvirkninger, som mennesket har og fortsat skaber på Jorden? Kom med på vores temadag, når vi sammen skal undersøge dette vigtige spørgsmål.
Dato
Sted
Nationalmuseet, Ny Vestergade 10 1471 København K
Type
Temadage
Målgruppe
Undervisere i eksterne læringsmiljøer
Pris
Gratis, men der opkræves gebyr ved udeblivelse
Copied!

Børn i udstillingen på Planterium

Foto: Lars Erik Andreasen ©Planetarium.jpg 

Hvis menneskeskabte klima- og miljøforandringer kræver nye sammenkoblinger mellem videnskab, politik og kunst, hvordan kan museumsundervisningen da nysgerrigt skabe samspil mellem naturvidenskab, kulturhistorie og kunst? 

Temadagen præsenterer radikale bud på undervisningspraksisser, der undersøger, hvordan vi pædagogisk kan arbejde med nye forståelser af relationerne mellem mennesker, ting og miljøer. Ved kritisk at forholde sig til eksisterende undervisningsformer, bliver temadagen et afsæt for at pege på fremtidige retninger for museumsundervisning. 

 

 

Program følger..

Spørgsmål til indhold og tilmelding

Portræt Henrik Guldager Johnsen, pædagogisk udviklingskonsulent i Skoletjenesen

Henrik Guldager Johnsen

Pædagogisk udviklingskonsulent
Tlf
29 13 93 26
Se profil