Frilandsmuseet

I forfatternes fodspor

Har du nogensinde ønsket at gå i en forfatters fodspor, blot for en enkelt time, og prøve at være i de rum og på de steder, hvor fortællingen foregår? I dette undervisningsforløb får du og dine elever mulighed for at gøre netop dette gennem besøg i Frilandsmuseets bygninger og landskaber.

Her kan man komme tæt på den tid, personerne i fortællingen lever i, de bygninger og rum, de beboede og de landskaber, de bevægede sig i. Frilandsmuseets undervisningsafdeling vil facilitere besøget gennem introduktion til relevante steder og dragter eller dragtdele fra den pågældende tid, som også viser personernes sociale status. Herigennem får eleverne mulighed for at undersøge og reflektere en tekst, og derigennem reflektere over tekstens univers. 

Forløbet lever op til kravene for Fælles Mål i dansk efter 9. kasse, især fremstilling (Eleven kan udtrykke sig forståeligt, klart og varieret i skrift, tale, lyd og billede i en form, der passer til genre og situation) og fortolkning (Eleven kan forholde sig til kultur, identitet og sprog gennem systematisk undersøgelse og diskussion af litteratur og andre æstetiske tekster.)

 

Læsende kone

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2½ time
Pris:
950 kr.
Max deltagere:
25 deltagere

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
7., 8., 9., 10.
Kompetenceområde:
Dansk - Fortolkning, Dansk - Fremstilling, Historie - Historiebrug
Fag:
Dansk, Historie, Sproglig udvikling
Læringsmål:
Forløbet lever op til kravene for Fælles Mål i dansk efter 9. kasse, især fremstilling (Eleven kan udtrykke sig forståeligt, klart og varieret i skrift, tale, lyd og billede i en form, der passer til genre og situation) og fortolkning (Eleven kan forholde sig til kultur, identitet og sprog gennem systematisk undersøgelse og diskussion af litteratur og andre æstetiske tekster.)

Se alle tilbud fra: