Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 89 resultater Artikel ”Her lugter af 2. verdenskrig” Københavns Befæstning har fokus på den rollespilsbaserede metode i deres undervisningsforløb. Pædagogiske metoder Model 3 værktøjer til børns undersøgende aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer Publikation Arkæologi for de mindste Artiklen undersøger potentialet i at inddrage arkæologi i pædagogstuderendes praksis i børnehaver og vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Guide Beskriv dit undervisningstilbud Guide til hvordan eksterne læringsmiljøer kan gøre beskrivelsen af undervisningstilbud præcise og relevante for lærere. Planlæg undervisningen Guide Brugerinddragelse med elever i eksterne læringsmiljøer Eksterne læringsmiljøer kan bruge denne guide til at afklare, hvornår og hvordan elever kan brugerinddrages. Brugerinddragelse Artikel Børneblik på Bispebjerg Artiklen beskriver et forløb med borgerinddragelse i et tæt samarbejde mellem Københavns Museum og Tagensbo Skole. Pædagogiske metoder Video Børneblik som borgerinddragelse Kom tæt på samarbejdet mellem elever og lærere fra Tagensbo Skole og Københavns Museum om at indrette et udstillingsrum... Pædagogiske metoder Guide Børneperspektiver på undervisning Brug deltagerobservationer til at få viden om børneperspektiver på undervisning. Brugerinddragelse Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Artikel Det autentiske kildemateriales potentiale i historieundervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil