Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Dagtilbud som målgruppe Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 25 resultater Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Podcast Byen set gennem børns øjne Få inspiration til at arbejde med børns livsverden og omverdensforståelse gennem brugerinddragelse på museer. Brugerinddragelse, Dagtilbud som målgruppe Artikel Børneblik på Bispebjerg Artiklen beskriver et forløb med borgerinddragelse i et tæt samarbejde mellem Københavns Museum og Tagensbo Skole. Brugerinddragelse, Kulturhistorie Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Artikel Fire typer af partnerskaber Artiklen identificerer fire forskellige typer af partnerskaber mellem skoler, eksterne læringsmiljøer og kommuner. Samarbejde og partnerskaber Artikel Fra den lille til den store historie Hvordan kan lokalhistorien og nærområdet åbne op for globalhistorien og understøtte historieundervisning i grundskolen... Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Artikel Fra eksperimentalarkæologisk metode til undervisning Læs om et forløb på Vikingeskibsmuseet, hvor den eksperimentalarkæologiske metode bidrager særligt til elevers læring. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Artikel Her lugter af 2. verdenskrig Københavns Befæstning har fokus på den rollespilsbaserede metode i deres undervisningsforløb. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Publikation Inspiration til partnerskaber i den åbne skole Inspirationsmateriale til museer og skoler om værdiskabende partnerskabsmodeller. Samarbejde og partnerskaber Publikation Jamen, hvad skal vi kigge efter? Ph.d.-afhandlingen undersøger, hvordan undervisningsforløb på kunstmuseer muliggør børns medborgerskab. Kunstpædagogik Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kunst som optik - pædagogiske kunstmøder uden for museet Artiklen identificerer tre måder at etablere kunstpædagogiske møder med samtidskunst i det offentlige rum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Page 3 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Kommunikationskonsulent Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil