Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 19 resultater Model 3 værktøjer til børns undersøgende aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer Publikation Arkæologi for de mindste Artiklen undersøger potentialet i at inddrage arkæologi i pædagogstuderendes praksis i børnehaver og vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Publikation Grøn dannelse - Bright Green Island i børnehøjde 2023 Opdateret kortlægning af bornholmske skoler og dagtilbuds arbejde med grøn dannelse med anbefalinger og perspektiver til... Samarbejde og partnerskaber Video Hvad betyder fokus på proces frem for produkt i billedkunstundervisning? Få inspiration til at flytte fokus fra produkt til proces i billedkunstundervisning gennem en billedøkologisk praksis. Kunstpædagogik Video Hvordan kan en model understøtte udvikling og samarbejde? Bliv inspireret til som undervisningsafdeling på et museum at bruge en model til at udvikle undervisning og samarbejde. Planlæg undervisningen Publikation Inspiration til partnerskaber i den åbne skole Inspirationsmateriale til museer og skoler om værdiskabende partnerskabsmodeller. Samarbejde og partnerskaber Publikation Jamen, hvad skal vi kigge efter? Ph.d.-afhandlingen undersøger, hvordan undervisningsforløb på kunstmuseer muliggør børns medborgerskab. Kunstpædagogik Model Læremidler i eksterne læringsmiljøer Modellen præsenterer refleksionsspørgmål, der kan bruges til at udvikle læremidler til eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Publikation Med kunsten som benspænd Få indblik i modeller, metoder og forankringsresultater fra projektet Laboratorium for kreativ på læring på ARKEN. Samarbejde og partnerskaber, Kunstpædagogik Model Mellemrum, ophold og sprækker Modellen viser og forklarer tre typer af situationer der kendetegner undervisningsforløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil