Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 9 resultater Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Case Hvordan kan man inddrage børn i udstillingsarbejde: Zeki og den røde bil Udforsk muligheder i at inddrage børn i udstillingsarbejdet på lokalhistoriske museer. Brugerinddragelse Case Kunst som blik Udforsk et kunstpædagogisk møde i det offentlige rum, hvor kunst anvendes som blik på verden. Kunstpædagogik Model Læremidler i eksterne læringsmiljøer Modellen præsenterer refleksionsspørgmål, der kan bruges til at udvikle læremidler til eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Model Mellemrum, ophold og sprækker Modellen viser og forklarer tre typer af situationer der kendetegner undervisningsforløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Model Roller og relationer i åben skole Refleksionsspørgsmål til arbejdet med at etablere et godt læringsrum i eksterne læringsmiljøer. Samarbejde og partnerskaber Model Tre trin til planlægning af åben skole Teamredskab til lærere i forbindelse med åben skole-besøg, som Skoletjenesten har udarbejdet til EMU-portalen. Planlæg undervisningen Model Årshjul for aktiviteter i grundskolen Modellen giver eksterne læringsmiljøer et overblik over relevante og oplagte aktiviteter for skoler. Planlæg undervisningen Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil