Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 24 resultater Publikation Arkæologi for de mindste Artiklen undersøger potentialet i at inddrage arkæologi i pædagogstuderendes praksis i børnehaver og vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Video Hvad betyder fokus på proces frem for produkt i billedkunstundervisning? Få inspiration til at flytte fokus fra produkt til proces i billedkunstundervisning gennem en billedøkologisk praksis. Kunstpædagogik Podcast Hvordan forankrer man en sciencetilgang i dagtilbud? Få inspiration til arbejdet med at forankre og videreføre en sciencetilgang til hele personalegruppen i en... Børnehaver og vuggestuer Podcast Hvordan kan dagtilbud arbejde med science i den pædagogiske hverdag? I denne podcast undersøger vi muligheder og udfordringer, når dagtilbud arbejder med science i den pædagogiske hverdag. Børnehaver og vuggestuer Podcast Hvorfor skal dagtilbud arbejde med science? I denne podcast undersøger vi muligheder og udfordringer, når dagtilbud arbejder med science i den pædagogiske hverdag. Børnehaver og vuggestuer Podcast Hvorfor skal små børn fra vuggestuer og børnehaver på museum? I denne podcast undersøger vi muligheder og udfordringer, når små børn og deres pædagoger besøger museer. Børnehaver og vuggestuer Podcast Inspiration til scienceforløb med fugle i dagtilbud Få inspiration til at planlægge og gennemføre scienceforløb med fugle i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer Podcast Inspiration til scienceforløb med sæbebobler i dagtilbud Få inspiration til at planlægge og gennemføre scienceforløb med sæbebobler i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer Publikation Jamen, hvad skal vi kigge efter? Ph.d.-afhandlingen undersøger, hvordan undervisningsforløb på kunstmuseer muliggør børns medborgerskab. Kunstpædagogik Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kan rejer understøtte arbejdet med sproglig udvikling for 0-2-årige? Naturcenter Amager Strand har arbejdet med læreplanstemaet Kommunikation og sprog i et forløb om rejer for vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil